Auteur Topic: Volume vastgelopen  (gelezen 1904 keer)

Offline leerdammer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 70
Volume vastgelopen
« Gepost op: 01 oktober 2016, 11:12:19 »
Zojuist is disk 2 vastgelopen op mijn 214play. Het is gewoon een los volume, WD 4tb met 750 Gb aan data.
Ik heb de smart test gedaan en zegt dat ie 2 sectoren heeft gerepareerd, maar blijft nog steeds vastgelopen aangeven.
In het overzicht staat dat de disk gezond is.
Volume is overigens wel gewoon te benaderen.
Hoe kan ik nu het beste verder gaan? Eerst alles back-uppen en volume opnieuw aanmaken?
of kan ik de melding nog op een andere manier wegkrijgen?

  • Mijn Synology: Ds214 play
  • HDD's: 2x WD red 4TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7989
  • Berichten: 44.008
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Volume vastgelopen
« Reactie #2 Gepost op: 01 oktober 2016, 16:33:23 »
Overigens, liever geen externe links naar printscreen(s), is gewoon niet handig, heb dus je Topic even aangepast.
Printscreen(s) kun je n.l. gewoon toevoegen in je Topic:



CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline leerdammer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 70
Re: Volume vastgelopen
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2016, 11:41:27 »
Ok thanks zal er op letten,
Uit die pagina zou ik support moeten inschakelen, omdat het een los volume betreft. Dat ga ik dan maar doen.
Inmiddels een andere besteld waar ik op wacht.
Heb de disk getest met een WD tool, kwam niet door de test. Maar werkt nog wel.
Behalve mijn eigen data staan er meerdere aangemaakte partities op die de Nas zelf heeft aangemaakt.
Geen idee of ik deze disk 1:1 kan clonen naar de nieuwe, dat staat niet in die handleiding, alleen als je Raid hebt kan je herstellen.

  • Mijn Synology: Ds214 play
  • HDD's: 2x WD red 4TB

Offline leerdammer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 70
Re: Volume vastgelopen
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2016, 14:03:29 »
Om het verhaal even af te maken, systeem draait weer met een nieuwe disk.
Clonen lukte niet door de errors en duurde tergend lang, opnieuw instellen en backups terug was sneller :)

Support heeft contact gezocht maar ik was al zover dat de disk was geformatteerd en eruit.

De oude disk gaf errors bij smart testen, had bad sectors en 2 current pending sectoren.
Repareren ging niet echt totdat ik de disk wilde wissen om op te sturen, writing zeros.
Nu zijn die vorige bad sectors verdwenen in de smarttest. Heb wel screenshots.
Dus de disk lijkt goed maar opsturen wordt lastig nu omdat hij door de testen komt.
Denk dat ik deze maar ga testen en kijken of weer fouten optreden op den duur.

Hoe kan je dan je disk opsturen voor garantie zonder data? Is formatteren voldoende?
iedergeval na een writing zero's worden de smart waarden gereset.
  • Mijn Synology: Ds214 play
  • HDD's: 2x WD red 4TB


 

100% volume/iSCSI

Gestart door mokijokiBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 18
Gelezen: 8705
Laatste bericht 24 december 2015, 14:56:25
door mokijoki
Waardoor raakt een volume beschadigt?

Gestart door renmessinkBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1827
Laatste bericht 16 april 2010, 15:59:07
door Björn
Grotere hard disk in een SHR volume

Gestart door point7Board NAS hardware vragen

Reacties: 6
Gelezen: 5588
Laatste bericht 26 december 2013, 17:34:01
door point7
DS 209; Schijf beschadigd / volume verwijderd

Gestart door femuschBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 2869
Laatste bericht 19 januari 2013, 20:02:10
door davey
Volume verwijderen / schijfverbruik

Gestart door AndrewBoard Synology DSM 6.2

Reacties: 10
Gelezen: 8815
Laatste bericht 03 juli 2018, 21:03:55
door Birdy