Auteur Topic: Cloud sync hangt en kan er niks meer mee doen, geen icoon zichtbaar in taakbalk  (gelezen 3086 keer)

Offline bartez

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Hoi,

Sinds enkele weken heb ik een Synology NAS DS215J. Inmiddels door schade en schande het hele zwikkie aan de praat en momenteel ook mijn eerste backup via het net aan het overpompen.

Echter....ook gebruikmakend van de schitterende Cloud Sync tool op de NAS. Ik heb dus keurig mijn accounts van google drive en dropbox gekoppeld en vervolgens de NAS alles data laten downloaden naar de aangewezen mappen. In eerste instantie werkte dat perfect. Nu logde ik gisteren in op mijn NAS om te ontdekken dat het sync icoon in de taakbalk bovenin er niet meer stond. Da's vreemd dacht ik, dus de tool even gestart. Die startte op, maar gaf niks mee weer. Geen gekoppelde accounts en niks om verder mee te doen. Het lijkt alsof de service gedeeltelijk gecrashed is. In eerste instantie dacht ik dat de accounts ontkoppeld waren, aangezien ze niet meer zichtbaar waren, maar als ik ze opnieuw probeer te koppelen, geeft hij aan dat de accounts al gekoppeld zijn.

Opnieuw opstarten van de NAS gaf hetzelfde resultaat, dus de tool gedeïnstalleerd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd en de accounts opnieuw gekoppeld en dat ging opnieuw goed....dacht ik.

Vandaag helaas opnieuw hetzelfde probleem, weer de sync icoon in de taakbalk weg en geen beeld in de tool.....zie screenshot

Wat gaat hier fout en wat kan ik hier aan doen???

Wie kan me helpen?
  • Mijn Synology: DS215j
  • HDD's: 2x4TB WD Green

Offline Omsk

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 9
Re: Cloud sync hangt en kan er niks meer mee doen, geen icoon zichtbaar in taakbalk
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2015, 14:56:41 »
Ik heb een wat gelijkaardige ervaring.
Ook bij mij verscheen het icoontje niet meer.
Ik kon ook de instellingen van cloud sync niet wijzigen, kon enkel een nieuwe sync leggen.
De bestanden leken ondertussen wel verder gesynchroniseerd.

Zonet toevallig in DSM ingelogd onder mijn oudere admin-account voor de NAS en plots verschijnt het symbool weer + kan ik terug de instellingen aanpassen.
Wanneer ik inlog met de nieuwe admin-account die ik de laatste weken heb gebruikt, lukt het weer niet meer.
Nochtans lijken de rechten correct ingesteld.

  • Mijn Synology: DS414
  • HDD's: 2*WD40EFRX

Offline bartez

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 15
Na een volledige sync heeft alles goed gewerkt, gisteren echter ineens weer geen icoon en dus ook geen synchronisatie. Best frustrerend dat je er vanuit gaat dat alles keurig gesync gaat worden, terwijl er feitelijk dus niks gebeurd.....na een restart is alles weer in orde.

Kan er iets vollopen misschien, waardoor de functionaliteit stopt?
  • Mijn Synology: DS215j
  • HDD's: 2x4TB WD Green


 

Ik begrijp het verschik niet tussen Drive en Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Synology DSM algemeen

Reacties: 16
Gelezen: 19278
Laatste bericht 02 augustus 2018, 17:15:19
door srna513006
Probleem met Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1775
Laatste bericht 28 september 2019, 22:04:18
door Briolet
Cloud Station als vervanger voor Synchonisatiecentrum Windows

Gestart door wbreeBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 7
Gelezen: 3500
Laatste bericht 04 oktober 2015, 22:26:33
door wbree
DSM 4.3 en Symform Cloud Backup

Gestart door hansiedownBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2360
Laatste bericht 18 september 2013, 19:42:02
door hansiedown
Cloud Station Server

Gestart door Johan1974Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1713
Laatste bericht 19 juli 2021, 13:18:41
door Briolet